joi, 16 mai 2013

Consultanta si prestarea de servicii

Zilele trecute mersul la coafor mi-a dat ocazia de a teoretiza putin asupra modului in care se desfasoara proiectele de servicii intre companii.

Cand ma asez pe scaunul de la coafor, ma astept ca persoana din fata mea sa ma sfatuiasca cu privire la tunsoarea si culoarea care mi se potrivesc din perspectiva tendintelor din moda, a noilor tehnici dezvoltate.
Eu sunt un om ocupat cae se mentine informat cu ceea ce apare nou in domeniul meu si ma astept, in mod firesc, ca stilistul meu sa fie cel care are cunostinte despre vopsele, instrumente, tehnici si tendinte in moda care tin de meseria lui.
In relatie cu stilistul eu ii comunic elemente care tin de varsta, ocupatia si statutul meu social, astfel incat sa ajungem impreuna, din discutie, la cea mai buna solutie de tunsoare si culoare adatata situatiei mele concrete.

Orice doamna care gaseste un stilist cu care lucrurile se desfasoara conform povestii mele va fi incantata si va continua sa mearga la acel stilist si la acel salon, cel putin pentru o vreme. Despre cata vreme, voi vorbi intr-o postare ulterioara.

Acum 20 de ani lucrurile erau mult mai simple: cautam o coafeza care sa stie sa execute corect o tunsoare.

Vremea executiei corecte a unui serviciu a trecut de mult, pentru orice fel de serviciu, fie el adresat consumatorului sau companiilor.

In ceea ce priveste relatiile BtoB  trebuie sa incluzi, ca si furnizor, toate cunostintele si experienta ta de consultant incercand, in acelasi timp, sa intelegi cat mai bine situatia concreta a partenerului tau pentru a ajunge impreuna la un proiect care sa produca un maxim de valoare adaugata pentru ambele parti.

De-a lungul vietii mele profesionale am vazut, in mai mica sau mai mare masura, partea cu intelegerea nevoilor clientului, in functie de capacitatea de ascultare si de puterea de adaptare a fiecarui individ sau companie.
Am vazut uneori, mai rar, si cealalta parte, in care furnizorul incearca sa transfere cunostinte catre clientul sau.

Ceea ce lipseste, in general, este dialogul real, in care furnizorul identifica si adapteaza in cunostintele si experienta acumulate exact acele elemente care se potrivesc nevoilor identificate impreuna cu clientul sau si care sunt necesare pentru creionarea unui proiect de succes pentru ambele parti.

Si asa cum la coafor partea de consultare dintre client si stilist este inclusa in pretul prestatiei, tot asa companiile din ziua de azi se asteapta sa primeasca elementele de consultanta si adaptare a proiectului incluse in pretul acestuia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu